آجر آنلاین

فروش مستقیم آجر از کارخانه

آجر آنلاین

فروش مستقیم آجر از کارخانه

  • ۰
  • ۰

آجر قزاقی یا آجر سنتی فراتر از خاک رس تولید می شود. این آجر نسبت به دیگر آجرها جذب آب بیشتری دارد به همین دلیل برای مناطق سردسیر و مناطق بارانی مناسب نیست.

امروزه کاربرد آجر قزاقی فراتر از ساختمان سازی و دیوار چینی رفته است تا حدی که می توان آثار زیادی از آن را در نمای داخلی، رستوران ها، کافی شاپ، مسافر خانه و… مشاهده کرد.

این امر نشان می دهد که آجر نمای قزاقی به مرور زمان جایگاه بالایی در صنعت ساختمان سازی و طراحی نما پیدا کرده است و توانسته در دل مردم جا پیدا کند.

 

آجر قزاقی در کف

در نمای داخلی

آجر نمای قزاقی هویتی اصیل و سنتی دارد که یاد آور خاک و طبیعت می باشد. شما می توانید از دل خاک و طبیعت در نمای داخلی منزلتان فضای چشم نوازی را ایجاد کنید.

کاربرد آجر قزاقی در نمای داخلی متنوع می باشد که به تنهایی نمای اصیل و سنتی خاصی را در نمای داخل ایجاد می کند اما ترکیب آن با چوب، شیشه و… تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن را نیز فراهم می کند. کافیست کمی خلاقیت به خرج دهید تا نمای بی نظیری را طراحی کنید.

 

 در نمای ساختمان

آجر نما قزاقی قدیمی ترین نوع آجر است که از بناهای تاریخی به جا مانده می توان کاربرد آجر قزاقی را به خوبی درک کرد. طراحی نما با آجر قزاقی را می توان در نماهایی همچون خانه پروین اعتصامی و خانه سیمین و جلال آل احمد از هنرمندان محبوب ایران مشاهده کرد.

 

در کف

آجر قزاقی نما به دلیل هویت سنتی که دارد به آن آجر سنتی قزاقی نیز می گویند. کاربرد آجر قزاقی در کف با توجه به ابعاد آن متفاوت می باشد. رایج ترین ابعادی که با آجر سنتی قزاقی برای کف تولید می شود ۱۰*۱۰ و ۲۰*۲۰ است. از آجر نمای قزاقی ۱۰*۱۰ برای نمای دیوار بیرونی و داخلی نیز استفاده می شود که به نوبه خود نمای جذابی را ایجاد می کند.

 

در نمای دیوار حیاط 


نمای دیوار حیاط با آجر قزاقی یکی دیگه از کاربردهای این آجر است که می توانید از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما این است اگر نمای خارجی ساختمان خود را با آجر نما قزاقی کار کرده اید حتما نمای دیوار حیاط خود را نیز با آجر قزاقی نما با تکنیک آجر چینی های متفاوت اجرا کنید.

اگر نمای ساختمان شما سنتی است حتما در نمای دیوار حیاط خود نیز نمای سنتی به همراه کاشی ها یا آجرهای لعابدار آبی، سبز و… استفاده کنید.

 

جمع بندی

نمای ساختمان با آجر قزاقی به عنوان مظهری از سبک اصیل ایرانی این امکان را به شما می دهد تا خانه ای اصیل و سنتی بسازید که علاوه بر استحکام فراوانی که دارد با محیط زیست نیز بسیار سازگار است.

  • ۰۲/۰۸/۲۴
  • آجر آنلاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی